Мероприятия

Баннер
 

Социальные последствия продажи лекарственных препаратов в супермаркетах
Автор: Кривошеев С.А., Игнатьева Н.В., Музылева М.Л.   

magazine-pharmaciya-2014-03-009

Социальные последствия продажи лекарственных препаратов в супермаркетах

Представлены результаты исследования по изучению социальных последствий предполагаемых продаж лекарственных средств через продовольственные сети и оценке рисков, возникающих при изменении порядка обращения лекарственных препаратов в Российской Федерации.
Social consequences of drug sales in the supermarkets
The paper gives the results of studying the social consequences of the proposed sales of drugs through the food network and the assessment of risks occurring with the changed procedure of drug circulation in the Russian Federation. The experience of the countries that disperse drugs according to the limited list of over-the-counter medicines outside the pharmaceutical facilities is examined. In Russia, the list of over-the-counter medicines includes as high as 70% of the drug market, which distinguishes their ratio to legend medicines of leading international practices and the models of drug provision.

 

 
Рассылка
Важно

→ Фармакопейные статьи


→ Медицинские архивы на службе современного врача


→ Перечень медицинских технологий

ЭКД архив

 

Баннер
Баннер
Баннер
Информационные партнеры:
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер
Баннер